www.Muzikseveriz.blogspot.com

Copyright © 2009 Bu Sitede herhangi bir şekilde mepe-3 dinletme veya mepe-3 kaydetme bulunmamaktadır. Sitemizde albüm tanıtımları, şarkı sözleri, sanatçı biyografileri ve klipleri mevcuttur. Site içeriğinde uygun olmayan materyal hakkında bize ulaşın

Menü

Anasayfa ~ Yeni Albümler ~ Müzik Haberleri ~ Yabancı Albümler ~ Şarkı Sözleri

LÜTFEN BİR KAÇ SANİYE BEKLEYİNİZ...

10 Şubat 2010 Çarşamba

Mercan Sana Degil Kardesine roportaj

reklam
“SANA DEĞİL, KARDEŞİNE!..” ŞARKISIYLA MÜZİK DÜNYASINA “BOMBA” GİBİ DÜŞEN MERCAN; “ŞARKILARIMDA KADINLARIN KENDİ ARALARINDA KONUŞUP BAŞKALARINA SÖYLEYEMEDİKLERİNİ DİLE GETİRİYORUM!..” DEDİ!.. MERCAN’IN BUGÜN KELEBEK’TE YAYINLANAN, İLGİNÇ ŞARKI SÖZLERİNİ ANLATTIĞI RÖPORTAJINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN!..





Mercan, “Sana Değil Kardeşine” şarkısıyla müzik piyasasına bomba gibi düştü, ilginç şarkı sözünün yanı sıra düzgün fiziği ve iddialı imajıyla da kısa sürede ilgi odağı haline geldi.



Ama genç şarkıcı “Seksi olmak ya da gündem yaratmak gibi bir derdim yok. şarkılarımda, kadınların kendi aralarında konuşup da başkalarına söyleyemediklerini dile getiriyorum. Ayrıca benim bir sevgilim var ama kardeşi yok” diyor.



Geceleri ne yaparsın?
- Genellikle çalışırım.

Gece kuşusun yani...
- Liseden bu yana öyleyim... Evdeki kedim ve köpeğim de dahil hepimizin biyolojik saati buna göre çalışıyor.

Besteler gece mi çıkıyor?
- Hiç belli olmuyor. Uykuda, sokakta... Gözümü yeni açtığım anda, yani henüz afyonum patlamamışken de çıkabiliyor.

Okan Bayülgen’in programında “Hepsi Gay” şarkısından bahsederken, “Alman anatomisini tanımadan gelmeyeceğim” diye bir laf ettin, ortalık karıştı.

- Bir daha Alman anatomisi demeyeceğim zaten, dedim diye taşa tuttular! Programda öyle bir laf etme gafında bulundum. Türk anatomisine sahip olanlar üzerlerine alındı. şarkıda da eğlenceli bir biçimde bunu anlatıyorum.

Sanki biraz ağır olmuş.

- Bence değil, biz eğlenmek için bu şarkıları yaptık. Fazla anlam yüklememek gerek.

Bu albümle yaptığın...
- Eğlendim. Kadınların sadece kendi aralarında konuştuklarını anlattım.

Kadınlar ikiyüzlü mü?
- İkiyüzlülük değil, sadece toplum baskısı, “Ayıp, bunu da söylemeyelim” durumu. Erkekler de kendi aralarında bu muhabbetleri çeviriyorlar.

KİMSEYİ AHLAKSIZLIĞA YÖNELTMİYORUM

Ama siz söylüyorsunuz...
- Fark da o... Kılığımı kendim seçiyorum. Rahat olunması lazım. ınsanları ahlaksızlığa yöneltmiyorum zaten. ınsanlar nefislerini doyurmadan ruhani doyuma ulaşamazlar diye düşünüyorum.

Albümü aldığımda ilk dikkatimi çeken şarkı isimleri oldu...
- Aslında isimleri biz koymadık. Müzisyenlerin üzerinde çalıştıkları şarkıları tanımlarken kullandığı kelimeler isim haline geldi.

Seks satar durumu yoktu yani...
- Hayır. Çok düşünülüp planlanmadı. şarkılar kendi adlarını buldular.

Albümün belli bir türü yok. İstediğiniz şey bu muydu?
- Evet, şarkı hangi sound’u istiyorsa ona göre düzenleme yapıyoruz. Bu albümün bir türü olmadı, bundan sonra da olmayacak. Her albümde farklı müzikler duyacaklar. Ben de çok farklı müzikler dinliyorum zaten, iyi müzik olması yetiyor. Bazı söylenilmeyen şeyleri söylemek gibi protest bir duruşum var. Dans müziği yapıyorum, söylemek istediklerimi hicvederek ifade ediyorum.

Amaç gündem yaratmak mı?
- Öyle bir derdim yok. Her zaman eğlenme taraftarıyım.

ANKARA’DA RENK VE AHENK YOKTU

Albümü dinleyenlerin ilk tepkisi ne oldu?
- Tüm albümü elektronik müzik türünde bekliyorlardı. O yüzden bazıları beğenmedi, bazıları ise “Bu da güzelmiş” dedi. Tek tür yapmak gibi bir amacım yok. Bundan sonra da olmayacak.

Yıllardır müzik yapıyorsunuz. Albüm için neden bugünü beklediniz?
- Daha önce de projeler yaptık, albümler hazırladık. Ama onlar olmamıştı, ben daha olmamıştım. Öyle hissediyordum.

Ankara’da size yetmeyen neydi?
- Renk yoktu, ahenk yoktu. Bu manada zenginlik yoktu. Kendi iç zenginliğinizi ne kadar ortaya koyarsanız koyun bir yerde tıkanıyorsunuz orada. Kafamda hep kocaman şeyler vardı. Ankara’da küçük bir barda çalarken bile sahne şovu yapalım diye diretirdim.

Albüm yapana kadar dört yıl nasıl geçti?
- İstanbul’a geldim. Berlin ve Londra’da müzik yapan arkadaşlarımla buluştum. Hep çalışmakla geçti o süreç...

Konserler ne zaman başlıyor?
- Yakında... Çok güzel sahne şovları hazırlıyoruz. Farklı dillerde şarkıların da yer aldığı büyük bir repertuvarımız olacak.

Sahne provokatif mi olacak peki?
- Sahnede “ben”leri anlatan bir hikayemiz olacak. Masum Mercan, Seksi Mercan, Provokatif Mercan... Hepsi de olacak.

SARI SAÇ UĞRUNA SAÇLARIM YANDI

Memur bir babanın kızı olmak nasıl?
- Herkes iyi olduğu işi yapamıyor diyelim. Çok güzel resim yapar, bambaşka bir mesleği olabilirdi ama memur olmuş. Sahip olduklarından memnun, sevgi dolu bir babam var. Ailem çok kitap okur, ben de öyle büyüdüm.

Albüm çıkınca “Kızım yüreğime mi indireceksin” diyen olmadı mı ailede?
- Henüz albümün çıktığından haberleri yok ki... Hazırladığımı biliyorlardı ama içeriğiyle ilgili hiçbir fikirleri yok. Belki içeriği hoşuna gitmez, “Keşke şöyle yapsaydın” der, ama yine de beni desteklerler.

İmaja gelirsek kısa sarı saçlar güç göstergesi mi?
- Aslında tamamen bir kaza. Klip çekiminden kısa süre önce sarı saç sevdası yüzünden saçlarım yandı. 4-5 santimlik saçlarla klip çekmek zorunda kaldım. Beni sert buluyorlar ya, belki saçlarım uzun olsaydı sert bir imaj algılamayacaklardı.

Mücadele ettin mi?
- Ettim tabi...

Neye karşı?
- İçi boş insanlarla mücadele ettim. Kolay yaftalayan, baktığı şeyin arkasını göremeyen insanlarla mücadelelerim oldu daha çok...

SEVGİLİMİN KARDEŞİ YOK

Erkek arkadaşın var mı?
- Var tabii.



Kardeşi var mı?
- Erkek arkadaşım var ama kardeşi yok.

ŞARKILARIN HİKAYELERİ

Sana Değil Kardeşine...
- Tamamen eğlence olsun diye yazıldı. Sözlerinden de belli oluyor. Yaparken de söylerken de çok eğlendik. Kayıtlarda bile kıkır kıkır güldüm.

Hepsi Gay...
- Artık diskolardaki çoğu yakışıklının gay olduğunu anlatıyor bu şarkı... Çok da doğru, hele Avrupa’da hep böyle...

Hepsi Gay’in bir de Hepsi şey versiyonu var...
- Evet. Bu tamamen RTÜK kaygısıyla yapılmış bir versiyon maalesef...

Cowboy...
- En sevdiğim şarkılardan biri... Amerika’nın zulmünü anlatıyor. “Benim bütün haklarım Amerika’nın mı?” cinsinden...

Sexy...
- Nasıl görmek istersen öyle görürsün şarkısı...

Bekaretim Yok...
- Bekaretim Yok, kızlık zarını kaybetmekle ilgili bir şarkı değil. Ortada bir aşk var.

Saçmalamasana...
- Adı üstünde...

Yok Sana...
- Bak bu şarkıya bir hikaye bulamadım işte…



“Kelebek-Sinem Vural” Reklam
Bu Haberi Facebook'ta Paylaş
reklam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Yap...

Benzer Müzik Albümleri

 
Müzik Severiz Müzik Sever Hobiler Müzik DinleYeni Müzik Albümleri New video music Bedava Müzik Dinle MüzikYeni Klipler