Türk internet kullanıcılarının yaklaşık yarısı her gün ortalama 5 saatin üzerinde, dörtte biri ise haftada 50 saatin üzerinde online oluyor.
Türkiye’deki internet kullanıcılarının yarısı her gün 5 saatin üzerinde, dörtte biri haftada 50 saatin üzerinde online (çevrimiçi) oluyor. İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive’in 1948 kişinin katıldığı araştırmasına göre internette en fazla e-posta, anında mesajlaşma ve oyun tercih ediliyor.
Ankete katılanların yüzde 49.5’i her gün 5 saatin üzerinde internette vakit geçiriyor, yüzde 25.1’i haftada 50 saatin üzerinde online oluyor.
Yüzde 83’ü e-postaya bakıyor
İnteraktif Türkler 2009 araştırma raporunu şekillendiren katılımcıların yüzde 75.4’ünü 18-35 yaş aralığındakiler, yüzde 67’sini üniversite düzeyindekiler, yüzde 43’ünü de kadınlar oluşturdu.
Araştırmada interneti kullananlar içinde e-postayı kullananlar yüzde 83.9 olarak belirlenirken, katılımcıların yüzde 50’si sürekli bu hizmetten yararlandığını belirtti. Sosyal topluluk siteleri kullanıcılarının oranı yüzde 57.9 olarak belirlendi.
İş için kullanım ön planda
İş amaçlı interneti kullanan yüzde 47.3 oranındaki katılımcının büyük bir kısmı sürekli olarak internetten bu amaçla yararlanıyor. Bilgi, haber alma amacıyla internet kullananların yüzde 35.9’u sürekli, yüzde 29.7’si fırsat buldukça interneti kullandığını belirtiyor.
Yüzde 67 oranına sahip olan, oyun ve eğlence amacıyla internet kullananların yüzde 49.7’si fırsat buldukça, yüzde 20.9’u ise akşam saatlerinde internetten yararlanıyor.
Reklam
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorum Yap...